Magic Oven Cakes

Magic Oven Cakes Homemade customised cakes in Cyberjaya/ Bukit Jalil. Door-step delivery available. Where magic unfolds your dream cake.

Bookings & Inquiries - Contact 0187654562 (Whatsapp only)
Reply within 2 hours. At Magic Oven; you visualise, we make it real. Di Magic Oven; anda impikan kek idaman, kami jadikan ia realiti.

🚩ORDER RAYA🚩🚩ORDER RAYA🚩🚩ORDER RAYA🚩Yes, order Raya dah buka. Tapi, please 🙏🏻 luangkan seminit dua utk baca sikit penjel...
08/01/2026

🚩ORDER RAYA🚩
🚩ORDER RAYA🚩
🚩ORDER RAYA🚩

Yes, order Raya dah buka.

Tapi, please 🙏🏻 luangkan seminit dua utk baca sikit penjelasan dari saya ya.

🍰 Kek
Mohon, bagi sesiapa yg nak sebarang kek utk raya - boleh dah beritahu saya mulai sekarang. Bgtau nak kek apa, hntr ke mana, bila. Semua tu perlu bagi saya utk saya plan production slots. Oven hanya sebiji, saya bekerja seorang diri. Tahun ni saya nak elakkan last minute order sbb saya kena buat jadual baking. It is not as simple as it looks, sbb saya terpaksa ambil kira faktor masa. Masa as in - masa rehat oven, masa saya nak buat kerja rumah lain, masa saya nak keluar beli telur, pegi postage dsbnya. Telur saya kena pegi supermarket hari2 utk beli, I don't stock eggs at home. All those is taken into account when I plan my baking schedule.

Juga planning utk pembelian ingredients. Saya takda duit modal besar utk beli bahan dgn bnyk. Jadi penting utk saya tahu kuantiti yg saya perlu spy duit modal tak mati pada bahan berlebihan. Peniaga kecil mcm saya, sentiasa perlu pastikan modal pusingan saya boleh berlegar. By knowing my orders, I can plan my cash flow. Boleh buat anggaran spy bahan bakeri saya tidak berlebihan bnyk, juga tidak putus kala saya sedang sibuk. Ditambah dgn isu harga butter yg naik setiap minggu rasanya, juga dgn kurang telur - semua ni menyumbang kpd keperluan planning yg sgt rapi.

Bagi yg di luar Lembah Kelang, boleh order awal. Kek Lapis tahan 6 bulan jika disejuk bekukan. Nak makan, ambil ukuran yg diperlukan, dan letak di chiller 2 atau 3 jam. Kemudian microwave dgn segelas air di sebelah. Takde microwave, takpa. Letak di chiller 1 mlm. Esok dah lembut boleh potong mcm biasa.

🌸 Pineapple/Blueberry Tarts.
Ikhlas cakap, saya takda kapasiti utk buat banyak. Sbb setiap satu, saya buat dgn tgn sorang2. Inti pun kena masak, and maksimum induction cooker saya boleh masak ialah 3kg. Kalau lebih dr itu, dapur jadi terlampau panas & off sendiri. Kuali pun boleh masak sebanyak itu je pd satu2 masa. Kalau ada kuali besar pun, saya tak fikir kudrat saya kuat utk mengacau kalau jem yg terlalu banyak. (Cont. in comment)

Have you ever think of taro + coffee? Violet + rustic brown?Well, it works wonderful. ❤️
04/01/2026

Have you ever think of taro + coffee?
Violet + rustic brown?

Well, it works wonderful. ❤️

Address

Dpulze
Cyberjaya
63000

Opening Hours

Monday 09:00 - 17:00
Tuesday 09:00 - 17:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Friday 09:00 - 17:00

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Magic Oven Cakes posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Magic Oven Cakes:

Share