Zue's Oven

Zue's Oven Welcome to Zue`s oven page,
We specialize in mostly cakes, cheesecake, cookie and hot meal as selection. For whatever occasion and celebration.

We also have classes and recipe book if anyone interested. Dimiliki oleh Semanis Secubit Enterprise ( AS0376968-K )

Cerita jem raya ke 3Nak kata sejarah kena jem 10 jam, tak jugaSebab oernah kena lebih lama dari malam tadiRaya ke 3, ger...
24/03/2026

Cerita jem raya ke 3
Nak kata sejarah kena jem 10 jam, tak juga
Sebab oernah kena lebih lama dari malam tadi
Raya ke 3, gerak dari kg kedai batu 8 dalam pukul 4 ptg gitu
Waze suruh lalu jalan belakang ie kot Dewan Beta hala ke Pasir Mas Rantau Panjang, instead of jalan biasa , jalan KB Kuala Krai hala simpang empat Machang Pasir Puteh Kuala krai tanah Merah

Ok belum apa2 lagi, lalu lorong tikus, jalan selorong lalu depan pagar rumah2 orang, brrseliseh kereta kena ke tepi.
Sini pun bunga2 jem dah nampak dah mula jem, looks like everyone was guided by their waze to follow the same route.
Tara dari sini ke Panglima Bayu pun dah took longer than usual
Fine, boleh sabar lagi.

Exit Panglima Bayu masuk jalan nak ke Jeli Gerik , again waze bagi de tour ikut jalan Legeh , Sg Satan ( jalan sama masa balik hari raya ke 2.

Kiri kanan jalan pokok2, bukit bukit, rumah2 satu dua sahaja, jalan pun tak berapa ceria but at least we were moving, not jem at all
But
But bila jumpa balik main road, join balik geng yang jem tapi belum teruk lagi

Masa ni pukul 7.06pm
Waze kata
‘Expected time in traffic 106 minutes
Meaning satu jam 46 minit kot…. Biar betek!!!

Masa ni belum pun keluar dari Jeli, crawling lah kita, buka waze tengok screen handphone merah menyala all the way sampai ke Puncak Titiwangsa

Kenapa ni ada accident ke?
Yang herannya, sat standstill tak bergeraknlangsung, sat grrak inch by inch pastu laju sikit boleh lebih 20km/hour pastu semua kereta depan lampu merah pakat tekan break and these been going on for four 🎼🤣😫😡 hours when we finally reach puncak RnR dlm pukul 11 lebih

Tak de pun macsm kesan lepas accident tapi tak tahu lah kot jslan and kesan2 sudah di ‘clear’ atau sebab banyak kereta berhenti untuk ke RnR tu yg jadi jem terukkss, cam tak masuk akal
Sebab sebaik saja melepasi RnR tu jalan clear se clear clear nya
Kami terpaksa membatalkan niat utk pi toilet for fear of having to queue panjang mcm dlm jem tadi

So we stopped at the next stop which was the Tasik Banding area.

From original eta 9 pm to eta 2.50 am, Alhamdulillah we finally reached our Home Sweet Home tired, hungry and flustered at 2.22am

Xoxo

Address

NO. 1915-R, Jalan STADIUM
Alor Setar
05100

Telephone

+60194786100

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Zue's Oven posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Zue's Oven:

Shortcuts

Share